Lector univ. dr. habil. Christian Ferencz-Flatz, membru al departamentului Scenaristică-Filmologie, Facultatea de Film, UNATC este câștigătorul Premiului ”Mircea Florian” al Academiei Române pentru cartea Critical Theory and Phenomenology. Polemics, Appropriations, Perspectives, Springer 2023.
Categorie: Știri
CineMAscris ediția a-II-a
CineMAscris este un concurs de scenarii originale de scurt metraj de ficțiune organizat de Departamentul de Scenaristică Filmologie al Facultății de Film din UNATC în cadrul Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit.
Concursul este destinat studenților din ciclul de licență sau master ai oricărei facultăți din România și Republica Moldova.
Un juriu alcătuit din profesioniști din domeniul cinematografic și literar va acorda premiul „Dumitru Carabăț” celui mai bun scenariu. Premiul este în valoare de 1500 de lei și este oferit de Asociația Culturală Control N. Câștigătorul va fi anunțat în cadrul galei CineMAiubit din 13 decembrie 2025.
Tema concursului de anul acesta este un scenariu de scurt metraj de ficțiune, original, de maxim 10 pagini (în formatul standard) care să se petreacă într-o singură locație și să aibă maxim 2 personaje. Scenariul trebuie să fie original, nu se acceptă adaptări ale altor opere literare și trebuie să nu se fi produs încă la data trimiterii în concurs. Nu se acceptă scenarii care au mai fost trimise la o ediție anterioară a acestui concurs. Se acceptă scenarii scrise în colaborare de mai mulți autori.
Detalii pentru înscrierea în concurs
Pentru a putea participa la concurs participanții vor trebui să trimită un fișier pdf intitulat CineMAscris Nume Prenume (unde numele și prenumele sunt ale autorului/autorilor) care să conțină următoarele elemente:
1. Scenariul în format standard, maxim 10 pagini, în limba română, cu diacritice.
2. Logline-ul scenariului de maxim 30 de cuvinte, în limba română, cu diacritice.
3. Sinopsis-ul scenariului de maxim 300 de cuvinte, în limba română, cu diacritice.
4. Dovada calității de student (fotografie a carnetului de student sau adeverință)
Fișierul pdf va fi trimis la adresa de mail sf@unatc.ro, termenul limită de trimitere este vineri 28 noiembrie 2025, ora 10.00 AM.
Documentele scrise fără diacritice, care nu respectă dimensiunile indicate sau care sunt trimise după termenul limită nu vor fi luate în considerare.
ISOU 100
National University for Theatre and Film, 75-77 Matei Voievod Str., Bucharest 17. October 2025
10:30-11:00 Conference Opening
11:00-11:45 Mica Gherghescu: “Meta-cinema: Film, Archive and Experiment in Isidore Isou’s Production”
11:45-12:30 Andrei Rus: „Romanian Dérives: Isidore Isou, Benjamin Fondane, and the Cinematic Continuum of the Romanian Avant-Garde”
12:30-14:00 Lunch Break
14:00-14:45 Mihály G. Horváth: “Misfit Mediality and Externity – Totalizing Practices in Early Lettrist Experimental Cinema ”
14:45-15:30 Christian Ferencz-Flatz: “The art of seeing that there’s nothing more to see. Some thoughts on Isou’s Esthetique du cinema”
15:30-16:00 Coffee Break
16:00-17:00 Frédéric Acquaviva: “Introduction to Isidore Isou’s Artworks”
19:00-21:00 Screening and Discussion: Traité de bave et d’éternité (Isidore Isou, 1951)
Cinema Elvire Popesco, Bd. Dacia 77
Luna S:F
Departamentul Scenaristică – Filmologie al UNATC „I. L. Caragiale” va organiza, între 23 mai – 27 iunie, Luna S:F. Astfel, timp de o lună, vă invităm la evenimente dedicate celor trei direcții de studiu ale departamentului –Scenaristică, Filmologie și Arhive audiovizuale. Vor fi continuate proiecte deja cunoscute din UNATC, ca „MUT”, „RETRO Ernst Lubitsch” sau „RETRO UNATC”, vor avea loc proiecții speciale, printre care „Atomic Bazar: Program de videoclipuri vintage” sau „TikTok Psihozis”, și dezbateri despre intriga filmelor de gen sau despre importanța colaborării dintre scenariști și regizori. În Luna S:F veți avea ocazia să îi cunoașteți pe studenții care au absolvit programele de licență și master ale specializării scenaristică la ediția a II-a a evenimentului „Autor, actor, motor!”, dar și pe absolvenții care urmează studiile doctorale în UNATC la un „Preview doctoral”.
Vă invităm să descoperiți cele 13 evenimente din Luna S:F dedicate scenaristicii, filmologiei și arhivelor audiovizuale.
Sâmbătă 24 mai ora 16
Cinemateca Eforie
MUT: „Pariziana” („A Woman of Paris”, SUA 1923, regia Charles Chaplin)
Vă invităm la proiecția unui film atipic în cariera marelui cineast Charles Chaplin. Nu doar că acesta nu apare deloc în film, dar „Pariziana” nu e comedie, ci o dramă sofisticată plasată în lumea marii burghezii din capitala Franței, una dintre marile influențe asupra carierelor unor cineaști diverși precum Ernst Lubitsch, Alfred Hitchcock sau Frank Borzage.„MUT” organizează proiecții lunare cu filme mute din Arhiva Națională de Filme și din alte surse, prilejuind spectatorilor întâlniri consistente cu o perioadă a istoriei filmului internațional mai puțin cunoscută și promovată în zilele noastre, plasată temporal (cu aproximație) în intervalul 1894-1930.
Sâmbătă 25 mai ora 17.30 & 20
Cinemateca Eforie
RETRO Ernst Lubitsch: Madame DuBarry (1919) & Anna Boleyn (1920)
Proiectăm cu această ocazie cele două filme istorice care au lansat cariera internațională a lui Ernst Lubitsch, imitate și admirate în epocă pentru modul ireverențios de tratare a biografiilor unor personalități importante din istoria Franței și a Marii Britanii, dar și pentru măiestria lucrului cu mase mari de figuranți. Retro Ernst Lubitsch a fost conceput în cadrul cursului de Istorii și practici curatoriale, coordonat la UNATC de Andrei Rus, la care au participat masteranzi din anul 1 la masteratul de Arhive audiovizuale: Prezervare și curatoriere și din anii 1 și 2 la masteratul de Filmologie. Proiecția va fi urmată de un dialog cu Victor Popescu (masterand în anul 1 la Filmologie) și Andrei Rus.
Sâmbătă 31 mai ora 19
Sala Cinema din UNATC
Atomic Bazar: Program de videoclipuri vintage
Ne întoarcem împreună în timp la finalul anilor 1990 și începutul anilor 2000, când postul Atomic TV devenea televiziunea locală de muzică cea mai urmărită de tinerii acelei ere, difuzând non-stop videoclipuri muzicale ale celor mai importante trupe și artiști pop, rock și hip-hop din România. În acel context, industria audio-vizuală s-a extins tot mai mult în direcția videoclipului muzical, mulți dintre cineaștii Noului Val de mai târziu numărându-se printre cei mai prolifici realizatori de videoclipuri. Selecția curatoriată de Ana Szel și de Andrei Rus propune o incursiune prin videoclipuri și melodii celebre interpretate de Paraziții, BUG Mafia, Vama Veche, Anna Lesko, Partizan, Șuie Paparude, sau Class, realizate de Andreea Păduraru, una dintre cele mai importante cineaste ale mișcării. 30 de ani mai târziu lipsa unor instituții sau demersuri preocupate de prezervarea acestui format audio-vizual ne provoacă la o reflecție colectivă legată de relevanța lor ca arhivă ce încapsulează începuturile culturii pop în România postsocialistă. După proiecție, vă invităm la un dialog cu Andreea Păduraru și cu colaboratorii acesteia.
Let’s take a trip down memory lane to the late 1990s and early 2000s, when Atomic TV became the most popular local music channel among young people of that era. It broadcasted non-stop music videos of the most important pop, rock and hip-hop bands and artists in Romania. In that context, the audiovisual industry expanded increasingly towards the music video, with many of the New Wave filmmakers going on to become prolific music video directors. The selection curated by Ana Szel and Andrei Rus offers an insight into famous music videos and songs performed by Paraziții, BUG Mafia, Vama Veche, Anna Lesko, Partizan, Şuie Paparude and Class, directed by Andreea Păduraru, one of the most important filmmakers of the movement. Thirty years later, the absence of institutions or initiatives dedicated to preserving this audiovisual format prompts us to reflect collectively on their relevance as archives encapsulating the beginnings of pop culture in post-socialist Romania. After the screening, we invite you to a discussion with Andreea Păduraru and her collaborators.
Joi 5 iunie ora 18
Sala Cinema din UNATC
Preview doctoral
Absolvenți ai programelor de licență și master ale departamentului de Scenaristică-Filmologie și care urmează studiile doctorale în UNATC își vor prezenta pe scurt subiectele de cercetare. Unii dintre ei deja predau în cadrul departamentului discipline cum ar fi Scenaristică sau sunt asistenți la cursul de Istoria filmului universal, alții se pregătesc pentru o carieră în domenii de cercetare, critică de film și curatoriere. Această întâlnire a doctoranzilor cu publicul va fi moderată de Christian Ferencz-Flatz, îndrumător în cadrul școlii doctorale.
Duminică 8 iunie, ora 17.30 & 20
Cinemateca Eforie
RETRO Ernst Lubitsch: Sabrina (1954) & Ninotchka (1939)
Vă propunem un double bill cuprinzând faimoasa comedie politică „Ninotchka”, realizată de Ernst Lubitsch, cu Greta Garbo în rolul principal, și comedia romantică „Sabrina”, realizată de Billy Wilder, care și-a făcut ucenicia cu Lubitsch, considerându-l toată viața mentorul său de neegalat. Retro Ernst Lubitsch a fost conceput în cadrul cursului de Istorii și practici curatoriale coordonat la UNATC de Andrei Rus, la care au participat masteranzi din anul 1 la masteratul de Arhive audiovizuale: Prezervare și curatoriere și din anii 1 și 2 la masteratul de Filmologie. Proiecția va fi urmată de un dialog cu Mihalea Popa și Radu Dumitrescu (masteranzi în anul 1 la Filmologie).
Marți 10 iunie ora 19
Sala Cinema din UNATC
Intriga de gen: de la clișeu la inovație
Dezbatere moderată de Alexandru Maftei.
Joi 12 iunie ora 19
Sala Ileana Berlogea din UNATC
Autor, actor, motor!
ediția a-II-a
Evenimentul este o prezentare publică a scenariilor de lungmetraj scrise de studenții care au absolvit programele de licență și master ale specializării scenaristică. Absolvenții își vor prezenta pe scurt subiectele scenariilor lor de lung metraj și o scenă din fiecare scenariu va fi citită live de actori.
Duminică 15 iunie, ora 20
Cinemateca Eforie
RETRO Ernst Lubitsch: „A fi sau a nu fi”/ „To Be or Not To Be” (1941)
Încheiem retrospectiva dedicată cineastului Ernst Lubitsch cu proiecția celui mai cunoscut film al său, această satiră despre nazism și lumea teatrului. Retro Ernst Lubitsch a fost conceput în cadrul cursului de Istorii și practici curatoriale, coordonat la UNATC de Andrei Rus, la care au participat masteranzi din anul 1 la masteratul de Arhive audiovizuale: Prezervare și curatoriere și din anii 1 și 2 la masteratul de Filmologie. Proiecția va fi urmată de un dialog cu Răzvan Ungureanu (masteranzi în anul 1 la Arhive audiovizuale: Prezervare și curatoriere) și Andrei Rus.
Sâmbătă 21 iunie ora 16
Cinemateca Eforie
MUT: „Hoțul din Bagdad” („The Thief of Bagdad”, SUA 1924, regia Raoul Walsh)
În ultima proiecție a proiectului MUT din acest sezon vă invităm la o călătorie într-un Orient imaginar, desprins din „O mie și una de nopți”. Unul dintre cele mai apreciate filme de aventuri ale anilor 1920, „Hoțul din Bagdad” îl are în rolul principal pe Douglas Fairbanks și propune o serie de efecte speciale și un spectacol cromatic ce taie respirația și o sută de ani mai târziu. Proiecția va fi urmată de un dialog cu Andrei Gorzo și Andrei Rus. „MUT” organizează proiecții lunare cu filme mute din Arhiva Națională de Filme și din alte surse, prilejuind spectatorilor întâlniri consistente cu o perioadă a istoriei filmului internațional mai puțin cunoscută și promovată în zilele noastre, plasată temporal (cu aproximație) în intervalul 1894-1930.
Duminică 22 iunie ora 19
Sala Cinema din UNATC
TikTok Psihozis
Vă invităm la o proiecție de clipuri TikTok curatoriate de Andrei Rus și la o discuție despre relevanța artistică și socială a acestui nou mediu creativ și de reprezentare a unor realități individuale. Proiecția va fi formată preponderent din videoclipuri care reflectă viziuni multiple pe marginea alegerilor prezindențiale din mai 2025 și va fi urmată de o discuție în care ne propunem să discutăm nu doar despre calitatea artistică a acestora, ci și despre importanța lor documentară. Nu în ultimul rând, ne vom concentra asupra formulelor posibile în care aceste medii noi de socializare sunt sau ar putea fi arhivate și vom reflecta asupra motivelor care le fac demne de o asemenea întreprindere.
- * la proiecție pot participa persoane care au peste 18 ani.
- Luni – Joi, 23 – 26 iunie
- Cinema Elvire Popesco
- Program de film curatoriate de Master Anul 2 – Arhive audiovizuale: Prezervare și curatoriere
- Tema finală a cursului de curatoriere din cadrul masteratului de Arhive Audiovizuale constă în acest proiect de grup, în cadrul cărora masterandele Dalesia Cozorici, Medeea Mocioc și Dakota Tutunaru vor prezenta un program consistent de filme de arhivă la Cinema Elvire Popesco. Evenimentul este posibil grație colaborării generoase a Institutului Francez din București, care pune la dispoziția masterandelor filmele și cinematograful Elvire Popesco.
- Vineri 27 iunie ora 20
- Sala Cinema din UNATC
- RETRO UNATC: Program nou de scurtmetraje studențești din anii 1990
- Noul program din cadrul proiectului Arhiva Activă propune o colecție de scurtmetraje realizate în anii 1990 de foști studenți din UNATC, proaspăt digitizate, remasterizate, colorizate și subtitrate. Printre alte filme incitante curatoriate de Ana Szel, Gabriela Filippi și Andrei Rus, veți putea vedea scurtmetraje realizate de Cristian Mungiu, Marian Crișan și Andreea Păduraru. Proiecția va fi urmată de un dialog cu realizatorii.
Reclaiming the Audiovisual for Intellectual History Interdisciplinary Workshop

Pe 7 mai, UNATC I. L. Caragiale găzduiește un workshop interdisciplinar dedicat valorificării surselor audiovizuale în cercetarea istorică. Evenimentul este organizat de departamentul Scenaristică: Filmologie în parteneriat cu Centrul Ceh și Institutul Liszt București.
Program:
Sava Studio, UNATC
May 7, 2025
10:30 Workshop Opening
10:40-11:15 Christian Ferencz-Flatz (National University for Theatre and Film, Bucharest): From the Videograms of a Revolution to an Operative Model: Pitch for a Research Project
11:15-11:50 Adrian Grama (National University for Theatre and Film, Bucharest): Surplus to Profit. Using Ads to Reconstruct the Making of the Soft Drinks Market in Romania (1960s-2000s)”
11:50-12:25 László Strausz (Eötvös Loránd University, Budapest): Recovering the BM Collection: Notes on a Difficult Find
12:25-13:00 Lucie Česálková (Charles University, Prague): From Cinematic Lure to Cinematic Source. On Film Archives, Film-History, Film-Theory, and History
13:00-15:00 Lunch Break
15:00-15:35 Jan Mervart (Czech Academy of Sciences, Prague): Fiction Film as a Historical Source for East-Central European History After WW2
15:35-16:10 Adam Takács (Eötvös Loránd University, Budapest): Lifes and Worlds: Historicity and Materiality in Photographic Representations
16:10-16:45 Liri Chapelan (National University for Theatre and Film, Bucharest): Advertising as a Source for a History of the Senses
16:45-17:20 Ana Szel (National University for Theatre and Film, Bucharest): Mining the Audiovisual Divide for Historic Research
Socialist and Postsocialist Useful Film Conference
Pe 5 și 6 mai, UNATC găzduiește o nouă ediție a conferinței de film utilitar dedicată spațiului socialist și postsocialist. Evenimentul este organizat de departamentul Scenaristică: Filmologie în parteneriat cu Centrul Ceh și Centrul Cultural Maghiar.
Găsiți programul complet al evenimentului mai jos:
Program:
5-6 May, Bucharest
Sava Studio, UNATC
Day 1: May 5, 2025
10:00 Conference Opening

10:15-12:30 Panel 1: Politics
10:15-11:00 Irina Tcherneva (Centre national de la recherche scientifique, Paris): Useful Cinema During ‘Late Stalinism’ in the Soviet Union (1944-1953): A Mirror of Repressions
11:00-11:45 Pedro Doreste Rodriguez (Michigan State University): “El gusano de izquierda”: From Reform to Revolution in the Cinema of Oscar Torres.
11:45-12:30 Ling Zhang (Leiden University): Newsreels as Useful Films in Socialist China: Cinema and “People’s Diplomacy”
12:30-14:30 Lunch Break
14:30-16:45 Panel 2: Education
14:30-15:15 Victoria Elizarova (Goethe University, Frankfurt a. Main): Films for Settlers: Agronomic Education and Railways in the Russian Empire and the Early USSR
15:15-16:00 Andrei Voineag (National University for Theatre and Film, Bucharest): Didactic Children’s Animation in Socialist Romania: Human Labour as a Natural Process or When Cocoa Beans Worked Themselves
16:00-16:45 Kaiyi Li (Leibniz Institut für Bildungsmedien, Braunschweig): Shaping the Socialist Ideal: Constructing the Film Character Gu Sanjuan as a Model Primary School Teacher in 1960s China
16:45-17:15 Coffee Break
17:15-18:45 Panel 3: Logistics
17:15-18:00 Lucie Česálková (Charles University, Prague): Raw Materials, Heroes, and Operations. Reading Socialist Industrial Film Environmentally
18:00-18:45 László Strausz (Eötvös Loránd University, Budapest): The Scientific-Technological Rhetoric and the Deployment of Data in the BM Studio’s Output
Day 2: May 6, 2025
11:00-13:15 Panel 3: Bodies
11:00-11:45 Iulia Necșulescu (National University for Theatre and Film, Bucharest): Gender as Labor: Performing Femininity in Romanian Socialist Useful Films
11:45-12:30 Zane Balčus (Latvian Academy of Culture, Riga): On Sexual Health and Healthy Sexuality: Insights from Commissioned Films Produced at Riga Film Studio
12:30-13:15 Eszter M. Polónyi (Kunstuniversität Linz, Austria; University of Ljubljana, Slovenia): Imaging the Body for Medical Research: The Paul Heim Hospital Films at the Hungarian National Film Archives
13:15-15:15 Lunch Break
15:15-17:30 Panel 4: Advertising
15:11-16:00 Ana Szel (National University for Theatre and Film, Bucharest): Socialist Advertising in Theory and Practice
16:00-16:45 Ralf Forster (Film University Babelsberg, Potsdam): Freezing for Europe? Commercials for Refrigerators Made in the GDR
16:45-17:30 Christian Ferencz-Flatz (National University for Theatre and Film, Bucharest): The First Postsocialist Romanian Advertisements and What Came Before Them
17:30 Conference Closing
18:00-19:00 Workgroup Business Meeting
Lucian Georgescu, ales Co-Chair al Consiliului Executiv al Screenwriters Research Network
Facultatea de film anunță că profesorul Lucian Georgescu (Scenaristică-Filmologie) a fost ales în funcția de Co-Chair al Consiliului Executiv al Screenwriters Research Network (SRN), una dintre cele mai importante rețele academice internaționale dedicate cercetării scenaristicii.
Profesorul Georgescu se alătură în poziția de Co-Chair Dr. Rosanne Welch, PhD, Directorul Stephens College (USA) MFA in TV and Screenwriting, cu care colaborează în cadrul Consiliului Executiv al rețelei. Una dintre atribuțiile principale ale profesorului Georgescu în C.E. SRN este acea de autor și producător al seriei video de interviuri și documentare “Conversations”, care documentează istoria și edițiile trecute ale conferințelor SRN.
Astfel, profesorul Georgescu contribuie activ la arhivarea și promovarea memoriei colective a comunității internaționale de cercetători și practicieni în scenaristică.
Primele două episoade din seria „Conversations” pot fi văzute aici:
Program Uși Deschise 2025
În cadrul programului „Uși deschise” din UNATC “I.L. Caragiale”, departamentul Scenaristică Filmologie organizează cursuri deschise și proiecții la care poate participa oricine este interesat. Participarea este recomandată mai ales celor care doresc să candideze la sesiunile de admitere viitoare. Este un bun prilej pentru a-i cunoaște pe profesorii care predau scenaristică și filmologie, dar și pe studenții de la această specializare care vă pot împărtăși din experiența lor din facultate.
Cursuri deschise
Joi, 27 martie, ora 10:00 – 13:00
curs: Creative Writing (anul 1, licență Comunicare Audiovizuală)
susținut de: conf. univ. dr. Ana Agopian, asist. univ. drd. Adrian Ionescu și asist.univ.drd. Andrei Voineag
loc: 208B
Joi, 27 martie, ora 14:00 – 17:00
curs: Scenaristică (anul 2, licență Comunicare Audiovizuală)
susținut de: lect. univ. dr. Alexandru Maftei și asist. univ. drd. Adrian Ionescu
Loc: sala 208B
Vineri, 28 martie, ora 10:00 – 12:00
curs: Istoria Filmului Universal (anul 1, licență Comunicare Audiovizuală)
Tema cursului: Cinematografia franceză a perioadei 1930-1945
susținut de: conf. univ. dr. Andrei Rus și asist. univ. drd. Andrei Voineag
loc: sala cinema (curtea interioară UNATC, etajul 3)
Vineri, 28 martie, ora 12:00 – 14:00
curs: Teoria filmului (anul 2, licență Comunicare Audiovizuală)
tema cursului: Forme de modernitate radicală: Susan Sontag despre „Persona” lui Ingmar Bergman
susținut de: conf. univ. dr. Andrei Gorzo
loc: 112A
Vineri, 28 martie, ora 13:00 – 18:00
Curs: Istoria tehnologiilor cinematografice (anul 1, master Arhive audiovizuale: Prezervare și curatoriere)
Temă curs: Reinterpretarea proceselor fotografice istorice: Cianotipia color
susținut de: lect.univ.dr. Vlad Ioachimescu
Loc: Laboratorul foto (etajul 2)
Proiecții
Joi, 27 martie, Sala Cinema, ora 20:00 – 22:00
Să Film!
Proiecție „Opt ilustrate din lumea ideală” (România 2024, de Radu Jude & Christian Ferencz-Flatz)
urmată de o discuție despre film și arhive audiovizuale cu Radu Jude și Christian Ferencz-Flatz, moderată de Andrei Rus și de masteranzi ai programului de Arhive Audiovizuale: Prezervare și curatoriere, anul 1.
eveniment organizat de Centrul Sorin Botoșeneanu și de departamentul Scenaristică Filmologie.
Sâmbătă, 29 martie, Sala Cinema, ora 19:00 – 21:30
Program nou de scurtmetraje din arhiva UNATC (1996-2000)
cuprinde filme realizate preponderent de cadre didactice din cadrul Facultății de Film din UNATC:
Golgota (Ovidiu Georgescu, 1998-1999) 14 minute
Fragile (Doru Nițescu) 8 minute
O zi (Marta Marmeliuc, 1997) 13 minute
Lepădații (Napoleon Helmis ) 10 minute
Daniela (Bogdan Mustață, 2000) 10 minute
Eclipsa (Mitko Serafimovici) 8 minute – montat de Vlad Ioachimescu
Mimi (Lucian Georgescu, Cornel Lazia, 1992) 7 minute
El și-a pus cafea în ceașcă (Andreea Păduraru) 6 minute
Stai cu mine (Lucian Muntean) 4 minute
Adrian Copilu (Cătălin Mitulescu, 1997-1998) 10 minute
Diabolique 3 (Sokol Keraj, 1998-1999) 11 minute – scenariu de Matei Branea
Marea aventură (Valentin Hotea, 1994) 7 minute
durată totală: 108 minute
* proiecția va fi urmată de o discuție cu realizatorii filmelor și cu o parte a echipei Arhiva Activă.
moderatori: conf. univ. dr. Andrei Rus, lect. univ. dr. Gabriela Filippi și asist. univ. drd. Ana Szel.
Eveniment organizat de Centrul Sorin Botoșeneanu.
Filmul celor mai importante evenimente ale Departamentului Scenaristică Filmologie din Facultatea de Film, UNATC “I.L.Caragiale”, București pe canalul YouTube.
CineMAscris
CineMAscris este un concurs de scenarii originale de scurt metraj de ficțiune organizat de Departamentul de Scenaristică Filmologie al Facultății de Film din UNATC în cadrul Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit.
Concursul este destinat studenților din ciclul de licență sau master ai oricărei facultăți din România.
Un juriu alcătuit din profesioniști din domeniul cinematografic și literar va acorda Premiul „Dumitru Carabăț” celui mai bun scenariu. Premiul este în valoare de 3000 de lei și este oferit de Asociația Culturală Control N. Câștigătorul va fi anunțat în cadrul galei CineMAiubit din 14 decembrie 2024.
Tema concursului de anul acesta este un scenariu de scurt metraj de ficțiune, original, de maxim 10 pagini (în formatul standard) care să se petreacă într-o singură locație și să aibă maxim 2 personaje. Scenariul trebuie să fie original, nu se acceptă adaptări ale altor opere literare și trebuie să nu se fi produs încă la data trimiterii în concurs. Se acceptă scenarii scrise în colaborare de mai mulți autori.
Detalii pentru înscrierea în concurs
Pentru a putea participa la concurs participanții vor trebui să trimită un fișier pdf intitulat CineMAscris Nume Prenume (unde numele și prenumele sunt ale autorului/autorilor) care să conțină următoarele elemente:
1. Scenariul în format standard, maxim 10 pagini, în limba română, cu diacritice.
2. Logline-ul scenariului de maxim 30 de cuvinte, în limba română, cu diacritice.
3. Sinopsis-ul scenariului de maxim 300 de cuvinte, în limba română, cu diacritice.
4. Dovada calității de student (fotografie a carnetului de student sau adeverință)
Fișierul pdf va fi trimis la adresa de mail sf@unatc.ro, termenul limită de trimitere este miercuri 4 decembrie 2024, ora 10.00 AM.
Documentele scrise fără diacritice, care nu respectă dimensiunile indicate sau care sunt trimise după termenul limită nu vor fi luate în considerare.
