Asociați

Manuela Cernat Prof. univ. dr.

Manuela Cernat

Istoric şi critic de film, eseist, scenarist, profesor universitar, cercetător la Institutul de Istoria Artei al Academiei Române. Proză și scenarii pentru documentare de scurt metraj. Realizator de documentare tv. Moderator de talk-show tv. Mii de articole în presa română şi internaţională. Traduceri din proza şi teatrul universal.

Volumele Filmul şi armele, A Concise History of Romanian Cinema, Jean Negulesco – Un român la Hollywood. Organizator, keynote speaker și raportor la congrese. Președintă și membră în jurii internaţionale şi naţionale. Director Fondator al Festivalului Filmului de la Costineşti și al South Eastern European Cinema Schools. Fost Pro-Rector și Șef al Catedrei CAV a UNATC. Vice-președintă a Société Européenne de Culture (Veneția). Membră a Uniunii Scriitorilor, a Uniunii Cineaștilor, a FIPRESCI. Ordinul „Meritul Cultural” în grad de Comandor.

Cursuri: Istoria filmului românesc

Dana Duma Prof. univ. dr.

Predă la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L.Caragiale”. Membră a FIPRESCI, ea semnează cu regularitate articole în presă, atât mainstream, cât şi de specialitate – românească şi internaţională, şi face parte frecvent din juriile unor festivaluri internaţionale. Director al revistei “Film”, ea este şi editorul revistei  “Close up”.

A publicat volumele Autoportretele filmului (1983), Gopo (1996), Woody Allen-bufon şi filosof (2014), Benjamin Fondane cineast (2010) şi Istoria filmului românesc de animaţie 1920-2020 (2020). A co-editat volumele Cinema 2000 (2000), Tendinţe în filmul european (2005), Personalitatea cinematografului latino-american (2006). A colaborat la realizarea volumelor internaţionale 1001 Movies You Must See Before You Die (2003, Quintessence Editions, London) şi New Romanian Cinema (2019, Edinburgh University Press).

Aria de cercetare  favorită include istoria filmului, filmul de animaţie, cinematograful european, cinematograful latino-american, cinematograful şi tradiţiile culturale.

Cursuri: Critică și analiză de film, Istoria filmului universal, Filmul şi teatrul: interferenţe/ intermedialitatate şi metisaje, Filmul american

Gabriela Filippi Doctorand

Asistent universitar și doctorand în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București, elaborează o teză despre modul de organizare și practica estetică a cinematografiei românești în perioada socialistă. Principalele sale interese de cercetare sunt istoria filmului românesc și est-european și teoria filmului politic.

Împreună cu Andrei Gorzo a coordonat volumul colectiv Filmul tranziției. Contribuții la interpretarea cinemaului românesc„nouăzecist” (Tact: 2017). Cele mai recente publicații: „Representing Modern Romania in the Musical of the State Socialist Period”, în Ewa Mazierska și Zsolt Gyori (coord.), Popular Music and the Moving Image in Eastern Europe (Bloomsbury Academic: 2018), și „Our Manager: The Myth and Its Era”, în Irina Trocan (coord.), Romanian Cinema Inside Out: Insights on film Culture, Industry and Politics 1912-2019 (ICR: 2019). În ultimii ani a colaborat la mai multe proiecte de educație cinematografică dedicate publicului tânăr: „CinEd”, „Éducation à l’image” și „Filme pentru liceeni”. 

Cursuri: Istoria filmului românesc, Publicistica de cinema în România, Filmul românesc între 1948 – 1990

Andreea Mihalcea Doctorand

Și-a făcut studiile de licență și de masterat în filmologie în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București. Este asistent universitar și doctorand în cadrul UNATC, cu o teză despre modalități de receptare a documentarelor interactive.

Lucrează în domeniul criticii de film și al educației cinematografice non-formale. Cel mai recent eseu al său, Forme de participare și co-creație în documentarul interactiv. O introducere, a fost publicat în antologia Realitatea ficțiunii. Ficțiunea realului. Abordări teoretice ale documentarului, coordonată de Andra Petrescu și Irina Trocan (ed. Hecate, București, 2018).

Cursuri: Critică și analiză de film (Comunicare Audiovizuală anul III), Jurnalism de fiilm în circuitul festivalier Comunicare Audiovizuală anul II) . 

Adrian Preda Cadru asociat

Cu o experiență de aproape 25 de ani în comunicare, Adrian este unul dintre veteranii industriei de publicitate. Director de creație la cele unele dintre cele mai importante agenții din România (Graffiti BBDO, Tempo, MRM/McCann, GAV și Friends\TBWA) și din Europa (McCann Erickson Zagreb), Adrian are peste 100 de premii de creație la festivalurile de publicitate, atât naționale (Ad’Or, ADC, Internetics și Effie), cât și internaționale (Cannes Lions, International Cup, New York Festivals, Epica, Golden Drum, LIA).

În plus, a fost de patru ori membru al juriului New York Festivals și o dată PIAF.

Adrian Preda este profesor invitat UNATC, ghidând studenții din anul 3 CAV în storytelling-ul publicitar.

Cursuri: Copywriting: Formate publicitare. 

Oana Răsuceanu Doctorand

Scenarist, dramaturg și regizor de teatru. A semnat până în prezent, alături de Iulia Rugină și Ana Agopian, scenariile mai multor filme de scurt, mediu și lung metraj, printre care Breaking News (2017), Love Building (2013), Captivi de Crăciun (2010), Să mori de dragoste rănită (2014). În teatru, Oana este activă în special în sfera spectacolelor de teatru-dans și spectacolelor pentru publicul tânăr și foarte tânăr, pentru care și scrie piese de teatru dedicate.

În prezent, Oana este doctorand în cadrul U.N.A.T.C., lucrarea ei de cercetare concentrându-se pe cinematografia Țărilor Nordice – Structuri narative în filmul nordic contemporan. Oana este activă ca trainer al mai multor programe de educație prin teatru și film, dedicate tinerilor sau profesioniștilor din domeniu, ca manager cultural și membru fondator al Asociației Culturale Control N.

Cursuri: Scenaristică

Andreea Borțun Cadru asociat

Andreea Cristina Borțun este regizoare de film și dramaturgă. A studiat scenaristica în cadrul programului de licență al UNATC București, arte liberale la BARD College Berlin și a urmat cursurile masteratului de istoria și circulația ideilor filosofice în cadrul Facultății de Filosofie, București. 

Andreea este co-fondatoarea și curatoarea Pustnik, o rezidență internațională de scenaristică care are loc anual în România. Este de trei ani script consultant pentru programul The Script Contest. 

Filmele sale, prezentate în festivaluri precum Cannes, Toronto și TIFF, îmbină poezia vizuală și antropologia pentru a explora teme precum originile, identitatea, punctul de vedere feminin și natura. 

Cursuri: Scenaristică