Lucian Georgescu

Licențiat în Litere (Elemente de limbaj pre-cinematografic în Cronica Anonimă despre Brâncoveanu/UB/1992), doctor în cinema (Motivul drumului în cinematograful lui Jim Jarmusch/UNATC/2006), profesor-coordonator de specialitate – scenaristică.
La recomandarea profesorului George Littera devine primul critic de film post-1989 (Noul Cinema, 1992). Membru UCIN, FIPRESCI, EACWP (European Association of Creating Writing Programes) SRN (Screenwriters Research Network), NAWE (National Association of Writers in Education – UK), guest lecturer la Ohio State University, Cincinnati University, Scuola Holden. Cercetare în road movie genre și deconstrucția critică a paradigmei celor trei acte. Conferințe peer reviewed la Copenhaga, Bruxelles, Potsdam-Babelsberg, publicat de Intellect Books, Taylor & Francis și de Edinburgh University Press. Activitate în publicitate (primul creativ local numit la conducerea unei multinaționale – BBDO/1999, nominalizat la IAA Hall of Fame în Bruxelles) și în marketingul cultural (Odiseea Păcii 2001 – cu Emir Kusturica; Sibiu Capitală Culturală Europeană 2007). Fondator cinepub.ro, producător, scenarist (Mimi, În fiecare zi e noapte, Cu ochii spre fericire, Tatăl Fantomă), regizor (Mimi, Tatăl Fantomă). Cărți: Jim pe drum (House of Guides), Convorbiri despre scenariu (împreună cu Dumitru Carabăț, UNATC Press), Creative Writing (coordonator, în curs de publicare). Editor și/sau traducător: Frédéric Beigbeder – 99 Francs (Pandora M), Barry Gifford – The Phantom Father: A Memoir (Balkanski Books), David Bohm – On Creativity și On Dialogue, Steven Maras – Screenplay: Theory, History and Practice (în curs de publicare).
Cursuri: Scenaristică.
Tudor Voican

A urmat studii de licență, masterale și doctorale la UNATC și deține un MFA Screenwriting obținut la York University, Canada. Câștigător a trei premii Gopo, Tudor este scenaristul unor filme precum Binecuvântată fii, închisoare, Marilena de la P7, California Dreamin‘, Medalia de onoare, Periferic, Carmen, Buchetul miresei.
Este inițiatorul, directorul artistic și președintele juriului Wallachia Int’l Film Fest. A publicat volumele: Scenariul de film: de la mit la inteligența artificială, Științele comunicării în arta scenariului de film, Medalia de onoare, un scenariu medaliat. Ariile sale de interes sunt structurile și antistructurile narative, cinematograful american, vechiul și noul val românesc. Tudor este gamer, filatelist, jucător de bridge și crescător de orhidee.
Cursuri: Scenaristică, Pregatirea lucrării de licență, Practică
Ana Agopian

A absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică din București (UNATC) și European College of Liberal Arts (ECLA), Berlin. Din 2018 este Doctor în Filologie în cadrul Universității București. Ana a semnat, alături de Iulia Rugină și Oana Răsuceanu, mai multe scenarii de scurt și mediu metraj (printre care Bună Cristina! Pa Cristina!, Captivi de Crăciun, Să mori de dragoste rănită, Skugos) și trei lung metraje – Love Building (2013), Alt Love Building (2014) și Breaking News (2017).
Cel mai recent lung metraj semnat de Ana, Breaking News, a avut premiera la Festivalul Internațional de Film Karlovy Vary (Competiție Oficială) și a fost recompensat cu o Mențiune Specială a Juriului pentru actrița Voica Oltean. Scurtmetrajul E.T a fost aici reprezintă debutul ei în regia de film.
În calitate de scenarist a colaborat, de asemenea, cu Media Pro Pictures și HBO România.
Este membru fondator al Asociației Culturale Control N, fiind implicată activ în proiectele organizației. În prezent susține cursuri și workshop-uri de scenaristică (pentru amatori și profesioniști deopotrivă).
Din 2009 predă scenaristică în cadrul UNATC, iar în prezent este lector universitar. Zona de cercetare predilectă: scenariul ca specie literară, script doctoring – metodologii de aplicare a tehnicilor scenaristicii de film.
Cursuri: Scenaristică, Scriere colaborativă, scenariști-regizori.
Andrei Gorzo

A studiat la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București și la New York University. Doctor în cinematografie și conferențiar universitar, cercetează și predă, la UNATC, istoria cinematografului și a ideilor despre cinema. A fost directorul artistic al Festivalului Internațional de Film NexT pentru primele șapte ediții (2007-2013).
Este autorul unui număr de publicații elaborate în cadrul programului Éducation à l’image (implementat de Societatea Culturală NexT), dintre care cele mai recente sunt dosarele de analiză critică dedicate filmelor O vară de neuitat (regie Lucian Pintilie, 1994) și Un film cu o fată fermecătoare (regie Lucian Bratu, 1967). Cele mai recente volume de autor: Imagini încadrate în istorie. Secolul lui Miklós Jancsó (Tact, Cluj-Napoca, 2015) și Viața, moartea și iar viața criticii de film (Polirom, Iași, 2019). Zone de cercetare predilecte: Noul Cinema Românesc; scrierile teoretice ale lui André Bazin; esteticile planului-secvență; Războiul Rece în cinema; viața și opera scriitorului britanic Graham Greene.
Cursuri: Teoria filmului, Critică și analiză de film, Canonul cinematografic. Dezbateri și revizuiri.
Andrei Rus

Lector universitar în cadrul Facultăţii de Film din UNATC Bucureşti, unde predă cursuri de istoria filmului universal și de critică cinematografică, şi este director artistic al Festivalului de Film Documentar și Drepturile Omului „One World Romania”. A coordonat timp de șapte ani revista de cinema „Film Menu” şi a organizat, împreună cu ceilalţi colegi de redacţie, proiecţii frecvente de filme, în cadrul Cineclubului Film Menu și a evenimentului „Să Film!”, în sala de cinema din cadrul Facultății de Film. A realizat selecții de filme pentru festivaluri de film din România („Timishort” și „NexT”).
A fost membru al mai multor jurii de specialitate în cadrul unor festivaluri de film, inclusiv în Juriul Revelation France 4 al secțiunii „Semaine de la Critique”, de la Cannes. A fost consilier pentru cinematografie al miniștrilor culturii Vlad Alexandrescu și Corina Șuteu și, timp de trei ani, membru în Consiliul de administrație al Centrului Național al Cinematografiei. Pe Andrei îl preocupă cercetarea filmului documentar și a filmului experimental, dar și restaurarea, arhivarea și prezervarea filmelor.
Cursuri: Istoria filmului, Critică și analiză de film, Practici în filmul non-ficțional, Istoria filmului documentar.
Irina Trocan

Irina Trocan e lector universitar la Facultatea de Film din cadrul UNATC București și coordonatoarea revistei online Acoperișul de Sticlă. Lucrarea ei de doctorat speculează asupra rădăcinilor eseurilor video contemporane în tradiția filmului-eseu.
A coordonat, împreună cu Andra Petrescu, volumul Realitatea ficțiunii, ficțiunea realului. Abordări teoretice ale documentarului (Editura Hecate, 2018), iar mai recent, Romanian Cinema Inside Out — Insights on Film Culture, Industry and Politics 1912-2019 (Editura Institutului Cultural Român, 2019). A fost selecționer la Festivalul de Scurt- și Mediumetraj NexT (2011-2016) și scrie în limba română și engleză pentru publicații precum Close Up, Dilema Veche, Cineaste, Photogénie, Sight & Sound, IndieWire. Între 2017-2018, a fost bursier Fulbright la University of Pennsylvania. Interesele ei de cercetare includ critica videografică, mediile digitale, filmul-eseu, festivalurile de film, reprezentarea rasială, reprezentarea istorică în cinema non-clasic.
Cursuri: Atelier de jurnalism de film, Analiză formală a cinematografului, Critică și analiză de film, Jurnalismul de film în circuitul festivalier
Cezar Gheorghe

Cezar Gheorghe este lector la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale”, critic de film și critic literar, coordonator al secțiunii dedicate filmului a revistei Observator cultural. Principalele sale interese de cercetare sunt relația dintre filosofie și cinema, intermedialitatea, adaptările cinematografice și relația dintre literatură și cinema.
În 2014, a publicat volumul Gândirea-cinema (Editura Cartea Românească). Publică articole de filmologie în diferite reviste de specialitate.
Cursuri: Critică și analiză de film, Filmul american, Filmul şi teatrul: interferenţe/ intermedialitatate şi metisaje, Istoria filmului universal, Atelier de jurnalism de film.
Iulia Voicu

Iulia Voicu a studiat la UNATC, unde a susținut în 2018 lucrarea de doctorat „Reprezentarea de gen în cinematograful românesc”. În prezent este lector universitar.
Crede în educația prin artă și despre artă și a participat în proiectele de educație cinematografică „Filme pentru liceeni” și „CinEd”.
În cadrul „CinEd”, a realizat un studiu critic despre filmul lui Cătălin Mitulescu, Cum mi-am petrecut sfârșitul lumii (Asociația Macondo, 2017). A fost trainer în workshop-uri precum „Let’s Go digital” (TIFF) și „Timishort Talent Lab”. E preocupată de studiul genurilor cinematografice.
Cursuri: Critică și analiză de film, Despre manipulare în film și TV, Filmul şi teatrul: interferenţe/ intermedialitatate şi metisaje.
Dana Duma

Predă la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L.Caragiale”. Membră a FIPRESCI, ea semnează cu regularitate articole în presă, atât mainstream, cât şi de specialitate – românească şi internaţională, şi face parte frecvent din juriile unor festivaluri internaţionale. Director al revistei “Film”, ea este şi editorul revistei “Close up”.
A publicat volumele Autoportretele filmului (1983), Gopo (1996), Woody Allen-bufon şi filosof (2014), Benjamin Fondane cineast (2010) şi Istoria filmului românesc de animaţie 1920-2020 (2020). A co-editat volumele Cinema 2000 (2000), Tendinţe în filmul european (2005), Personalitatea cinematografului latino-american (2006). A colaborat la realizarea volumelor internaţionale 1001 Movies You Must See Before You Die (2003, Quintessence Editions, London) şi New Romanian Cinema (2019, Edinburgh University Press).
Aria de cercetare favorită include istoria filmului, filmul de animaţie, cinematograful european, cinematograful latino-american, cinematograful şi tradiţiile culturale.
Cursuri: Critică și analiză de film, Istoria filmului universal, Filmul şi teatrul: interferenţe/ intermedialitatate şi metisaje, Filmul american.
Gabriela Filippi

Asistent universitar și doctorand în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București, elaborează o teză despre modul de organizare și practica estetică a cinematografiei românești în perioada socialistă. Principalele sale interese de cercetare sunt istoria filmului românesc și est-european și teoria filmului politic.
Împreună cu Andrei Gorzo a coordonat volumul colectiv Filmul tranziției. Contribuții la interpretarea cinemaului românesc„nouăzecist” (Tact: 2017). Cele mai recente publicații: „Representing Modern Romania in the Musical of the State Socialist Period”, în Ewa Mazierska și Zsolt Gyori (coord.), Popular Music and the Moving Image in Eastern Europe (Bloomsbury Academic: 2018), și „Our Manager: The Myth and Its Era”, în Irina Trocan (coord.), Romanian Cinema Inside Out: Insights on film Culture, Industry and Politics 1912-2019 (ICR: 2019). În ultimii ani a colaborat la mai multe proiecte de educație cinematografică dedicate publicului tânăr: „CinEd”, „Éducation à l’image” și „Filme pentru liceeni”.
Cursuri: Istoria filmului românesc, Publicistica de cinema în România, Filmul românesc între 1948 – 1990.
Christian Ferencz-Flatz

Este profesor asociat la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale”, abilitat în studii de film la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și cercetător în filozofie la Institutul de filozofie Alexandru Dragomir.Interesele sale de cercetare privesc filozofia mediilor, fenomenologia clasică germană, teoria critică, filozofia istoriei și teoriile imaginii. A coordonat împreună cu Julian Hanich volumul Studia Phaenomenologica XVI: Film and Phenomenology (2016).
Cele mai recente volume publicate: Filmul ca situație socială. Eseuri fenomenologice (Cluj-Napoca, 2018), Sehen Als-ob. Ästhetik und Pragmatik in Husserls Bildlehre (Nordhausen, 2016) și Incursiuni fenomenologice în noul film românesc (Cluj-Napoca, 2015). A coordonat multiple granturi de cercetare și a publicat numeroase studii în reviste internaționale de filozofie și teoria filmului. A realizat traducerile în limba română ale unor lucrări fundamentale de Husserl, Heidegger, Benjamin, Kracauer și Adorno.
Cursuri: Filosofii ale mediilor, Filmul utilitar
Alexandru Maftei

Profesor asociat la Facultatea de Film din cadrul UNATC, regizor de film și de teatru, scenarist și om de publicitate. Cutia neagră a regizorului (2019), lucrarea sa de doctorat publicată la Editura Universitară, urmărește procesul complex al transformării scenariului în film și îmbină cercetarea teoretică cu analiza propriilor filme și modalități de lucru.
Filmografia lui include lungmetrajul de televiziune Fii cu ochi pe fericire (1998), șapte episoade ale serialului românesc Lombarzilor 8 (2006), comedia dulce amăruie Bună! Ce faci? (2011), Domnișoara Christina (2013) – o adaptare cinematografică a romanului lui Mircea Eliade. Alexandru este unul dintre cei mai experimentați regizori de publicitate români. Din 2013 montează spectacole în teatre din București și din țară. Mai multe despe activitatea sa aici: AlexandruMaftei.com
Cursuri: Scriere colaborativă, scenariști-regizori, Personaj, dialog, situație.
Andreea Mihalcea

Și-a făcut studiile de licență și de masterat în filmologie în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București. Este asistent universitar și doctorand în cadrul UNATC, cu o teză despre modalități de receptare a documentarelor interactive.
Lucrează în domeniul criticii de film și al educației cinematografice non-formale. Cel mai recent eseu al său, Forme de participare și co-creație în documentarul interactiv. O introducere, a fost publicat în antologia Realitatea ficțiunii. Ficțiunea realului. Abordări teoretice ale documentarului, coordonată de Andra Petrescu și Irina Trocan (ed. Hecate, București, 2018).
Cursuri: Critică și analiză de film, Jurnalism de film în circuitul festivalier, Practici în filmul non-ficțional, Istoria filmului documentar.
Adrian Preda

Cu o experiență de aproape 25 de ani în comunicare, Adrian este unul dintre veteranii industriei de publicitate. Director de creație la cele unele dintre cele mai importante agenții din România (Graffiti BBDO, Tempo, MRM/McCann, GAV și Friends\TBWA) și din Europa (McCann Erickson Zagreb), Adrian are peste 100 de premii de creație la festivalurile de publicitate, atât naționale (Ad’Or, ADC, Internetics și Effie), cât și internaționale (Cannes Lions, International Cup, New York Festivals, Epica, Golden Drum, LIA).
În plus, a fost de patru ori membru al juriului New York Festivals și o dată PIAF.
Adrian Preda este profesor invitat UNATC, ghidând studenții din anul 3 CAV în storytelling-ul publicitar.
Cursuri: Copywriting: Formate publicitare.
Oana Răsuceanu

Scenarist, dramaturg și regizor de teatru. A semnat până în prezent, alături de Iulia Rugină și Ana Agopian, scenariile mai multor filme de scurt, mediu și lung metraj, printre care Breaking News (2017), Love Building (2013), Captivi de Crăciun (2010), Să mori de dragoste rănită (2014). În teatru, Oana este activă în special în sfera spectacolelor de teatru-dans și spectacolelor pentru publicul tânăr și foarte tânăr, pentru care și scrie piese de teatru dedicate.
În prezent, Oana este doctorand în cadrul U.N.A.T.C., lucrarea ei de cercetare concentrându-se pe cinematografia Țărilor Nordice – Structuri narative în filmul nordic contemporan. Oana este activă ca trainer al mai multor programe de educație prin teatru și film, dedicate tinerilor sau profesioniștilor din domeniu, ca manager cultural și membru fondator al Asociației Culturale Control N.
Cursuri: Scenaristică.
Iulia Rugină

A studiat regia de film și televiziune la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București, continuând cu un masterat și un doctorat în cinematografie, finalizat în 2020, în cadrul aceleiași facultăți. A scris și regizat 12 scurt metraje, printre care Captivi de Crăciun (2010) și Să mori de dragoste rănită (2014), trei lung metraje, seria Love Building (2013) și Breaking News (2017) și o piesă de teatru, Neverland (2018).
În 2009 a fondat Asociația Culturală Control N, prin intermediul căreia a fost activ implicată în educația cinematografică din postura de project manager și trainer în diverse proiecte naționale și internaționale (Atelierul de film Let’s Go Digital!, Transilvania Talent Lab, Seattle ARCS Summer Camp).
Zona de cercetare predilectă: construcția scenaristică și instrumentele regizorale în filmul low-budget.
Cursuri: Scenaristică.