Georgiana Musat
– critic de film, Scena9, Films in Frame

După o licență în regie de film și un milion de întrebări despre cum va arăta viața mea după facultate, m-am apucat de scris. Cu toate că primeam încurajări, mă simțeam permanent într-un soi de impostură.
În mintea mea de atunci, nimic nu-mi dădea legitimitate să scriu despre un film, astfel că aproape doi ani m-am gândit la acest master ca la un sfânt care mă va ridica din ignoranță. Masterul de Filmologie m-a ajutat să construiesc puțină încredere în mine – cu baze teoretice solide, cât și (mai ales și!) niște profesori calzi cu care puteai dialoga ore în șir la cursuri și dincolo de ele. În final, nu pot garanta că Filmologia îți va schimba iremediabil viziunea asupra filmelor; în schimb, o să te ajute să vezi că există mai multe fațete ale aceluiași pahar la care te-ai holbat atâta amar de vreme.
critic de film, Scena9, Films in Frame
Alex Mircioi
– critic de film, Acoperișul de Sticlă, Aarc

Cred că multă lume o să aibă reticențe în a aplica pentru un master într-o zonă a industriei filmului mai puțin lucrativă.
Cred asta pentru că și eu am avut. M-a suprins însă că experiența a fost destul de diferită și a ajutat mult la sedimentarea informațiilor din timpul facultății. Cursurile erau mai specifice și mai amănunțite, faptul că eram doar trei-patru oameni cu un interes comun a ajutat la discuții mai satisfăcătoare, și, la finalul celor doi ani, am câștigat încrederea în mine să lucrez pe bune în industrie, chiar dacă nu numai în critică. Ceea ce e foarte important, din punctul meu de vedere. De altfel, în general, la început de drum, cred că lipsa de încredere în propriile abilități e ceea ce te ține pe loc. Și, cu siguranță, masterul de filmologie m-a ajutat în sensul ăsta destul de mult.
critic de film, Acoperișul de Sticlă, Aarc